وزارت اقتصاد: هیچ سهامی از خودروسازان به چین واگذار نمی‌شود

واگذاری سهام خودروسازان به چین تکذیب شد

وزارت امور اقتصادی و دارایی: تاکنون هیچ مصوبه‌ای برای واگذاری سهام خودروسازان به سرمایه‌گذاران خارجی، به خصوص چینی‌ها، ابلاغ نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، در پی انتشار اخباری مبنی بر واگذاری سهام خودروسازان ایرانی به سرمایه‌گذاران چینی، وزارت امور اقتصادی و دارایی به این موضوع واکنش نشان داد و آن را تکذیب کرد.

در این اطلاعیه آمده است:

  • میزان سهام مستقیم دولت در دو شرکت ایران خودرو و سایپا به ترتیب 5.72 و 16.81 درصد است.
  • تکلیف دولت برای واگذاری این سهام، عرضه بلوکی آن مطابق مصوبات هیأت واگذاری و در چارچوب قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی است.
  • سازوکار نحوه واگذاری‌ها پس از انجام فرایند قانونی توسط سازمان خصوصی‌سازی و اخذ مصوبات هیأت واگذاری، اطلاع‌رسانی خواهد شد.
  • تاکنون هیچ مصوبه یا مکاتبه‌ای مبنی بر واگذاری سهام خودروسازان به سرمایه‌گذاران خارجی، به خصوص اتباع کشور چین، به سازمان خصوصی‌سازی ابلاغ نشده است.

این اطلاعیه در حالی منتشر می‌شود که پیش از این برخی رسانه‌ها از مذاکرات ایران و چین برای واگذاری سهام خودروسازان ایرانی به چینی‌ها خبر داده بودند.

انتشار این خبر واکنش‌های مختلفی را در پی داشت و بسیاری از کارشناسان و فعالان صنعت خودرو نسبت به آن ابراز نگرانی کردند.

به نظر می‌رسد با تکذیب رسمی وزارت امور اقتصادی و دارایی، فعلاً موضوع واگذاری سهام خودروسازان به چینی‌ها منتفی شده است.

اما باید منتظر ماند و دید که در آینده چه تصمیماتی در این خصوص گرفته خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید