در پی تشدید تنشها در منطقه غرب آسیا، وزرای خارجه ایران و چین در تماس تلفنی آخرین تحولات را بررسی کردند. این گفتگوی مهم در حالی صورت گرفت که رژیم صهیونیستی حملات گستردهای را علیه غزه و لبنان آغاز کرده است.
وانگ یی، وزیر امور خارجه چین، با اشاره به روابط راهبردی دو کشور، بر لزوم افزایش تلاشهای دیپلماتیک برای کاهش تنش و جلوگیری از گسترش ناامنی در منطقه تاکید کرد. وی همچنین بر اهمیت همکاریهای مشترک برای یافتن راه حلهای سیاسی برای بحرانهای موجود در منطقه تاکید نمود.
سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران، ضمن قدردانی از مواضع سازنده چین، بی عملی شورای امنیت سازمان ملل در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی را فاجعهبار توصیف کرد. وی همچنین بر ضرورت افزایش فشارهای بینالمللی بر رژیم صهیونیستی برای توقف حملات و احترام به حقوق مردم فلسطین تاکید کرد.
در این گفتگو، دو طرف همچنین در خصوص روابط دوجانبه و دیدار رؤسای جمهور دو کشور در حاشیه اجلاس سران بریکس در قازان نیز بحث و تبادل نظر کردند.
