دیدار وزیر اقتصاد ایران و سفیر چین

وزیر اقتصاد ایران بر اهمیت اجرای توافقات ایران و چین تأکید کرد

عبدالناصر همتی، وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران، روز دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ با ژونگ پیو، سفیر چین در ایران، دیداری داشت.

این ملاقات که به درخواست سفیر چین و برای آشنایی در وزارت اقتصاد برگزار شد، فرصتی برای پیگیری مذاکرات اخیر در نشست وزرای اقتصادی بریکس در سمرقند فراهم کرد. همتی در این دیدار بر ضرورت عملی شدن توافقات بین دو کشور تأکید نمود.

وزیر اقتصاد ایران همچنین از برگزاری نوزدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی در تهران استقبال کرد و آن را بستری مناسب برای گفتگو درباره همکاری‌های اقتصادی، تجاری و سرمایه‌گذاری بین دو کشور دانست.

سفیر چین نیز اظهار داشت که پکن به دنبال تسریع در اجرایی کردن این توافقات و گسترش همکاری‌ها به صورت عملی با هدف تقویت روابط دوجانبه است.

هر دو طرف بر عزم دولت‌های خود برای توسعه همه‌جانبه روابط تأکید کردند و امیدواری خود را برای ادامه رایزنی‌ها بین مقامات عالی‌رتبه ایران و چین در جهت تحقق هدف گسترش روابط دوجانبه ابراز داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید