در جریان سفر اخیر سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران، به پکن، دیداری مهم با آقای دینگ شوئهشیانگ، مقام ارشد حزب کمونیست چین، صورت گرفت. در این دیدار، طرفین ضمن مرور سابقه دیرینه روابط دوستانه دو ملت، به بررسی آخرین وضعیت همکاریهای راهبردی میان ایران و چین پرداختند و بر تسریع در اجرای برنامه همکاری جامع ۲۵ ساله تاکید نمودند. عراقچی با اشاره به جایگاه چین به عنوان شریک راهبردی و قابل اعتماد ایران، بر اهمیت توسعه همکاریها در سطوح دوجانبه و چندجانبه، از جمله در سازمان همکاری شانگهای و گروه بریکس، تاکید کرد. همچنین، تحولات منطقهای و بینالمللی، از جمله موضوع فلسطین و تجاوزات آمریکا به یمن، مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر ضرورت واکنش موثر جهانی برای مقابله با یکجانبهگرایی و قانونشکنی تاکید شد. وزیر امور خارجه ایران مقام چینی را در جریان روند مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا قرار داد و بر حسن نیت و جدیت ایران در مسیر دیپلماسی تاکید کرد. در مقابل، آقای دینگ شوئهشیانگ ضمن ابراز خرسندی از گسترش روابط دو کشور، شراکت راهبردی ایران و چین را محصول اعتماد و احترام متقابل دانست و بر اراده رهبری چین برای ارتقای روابط با ایران تاکید کرد. او همچنین تقویت هماهنگی دو کشور برای صیانت از چندجانبهگرایی و حاکمیت قانون در سطح بینالمللی را مهم توصیف کرد و بر پشتیبانی چین از تلاشهای ایران برای رفع تحریمها و گفتگو در خصوص موضوع هستهای تاکید نمود.
