وزیر نیرو در چهارمین نشست وزرای انرژی کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای که در قزاقستان برگزار شد، حضور یافت و ضمن ارائه پیشنهادات جمهوری اسلامی ایران در حوزه برق و انرژی، بر تقویت سند توسعه همکاری انرژی و عضویت دائم ایران در این سازمان تاکید کرد.
این نشست فرصتی برای تبادل نظر و هم افزایی بین کشورهای عضو در جهت توسعه پایدار منابع انرژی، افزایش امنیت انرژی و ارتقای همکاریهای منطقهای در این حوزه بود.
حضور ایران در این سازمان به عنوان عضو دائم، زمینه را برای مشارکت فعال در تصمیمگیریها و بهرهمندی از مزایای همکاریهای منطقهای در حوزه انرژی فراهم میکند.
